ქცევის მართვის გეგმა


ქცევის მართვის გეგმა

მოსწავლის სახელი, გვარი:  გ.
კლასი: III

პირველი საფეხური: არასასურველი ქცევების ჩამონათვალი

    ü  მოსწავლე ყვირის
    ü  მოსწავლე ისვრის სასკოლო ნივთებს
    ü  მოსწავლე იფურთხება
    ü  მოსწავლე დაუკითხავად იღებს თანაკლასელის წიგნს და ბღაჯნის
    ü  მოსწავლე ურტყამს გვერდით მჯდომ თანაკლასელს თავში წიგნს
    ü  მოსწავლე  უნებართვოდ იღებს თანაკლასელების ნივთებს
    ü  მოსწავლე ხელით ქაჩავს გვერდით მჯდომ თანაკლასელს თმას
    ü  მოსწავლე უნებართვოდ დადის გაკვეთილზე
    ü  მოსწავლემ  კედელზე ჩამოკიდებული დაფიდან ჩამოხია თანაკლასელის სურათი
    ü  მოსწავლე კედელზე ჩამოკიდებულ დაფას,სადაც თანაკლასელების სურათებია გაკრული ესვრის სასკოლო ნივთებს
    ü  მოსწავლე თავს არიდებს სასწავლო ინსტრუქციების შესრულებას
    ü  მოსწავლე აფურთხებს დედას
    ü  მოსწავლე ურტყამს ხელს დედას
    ü  მოსწავლე ხელს კრავს დედას
    ü  მოსწავლე აჯახუნებს კარს
    ü  მოსწავლე იატაკზე გორავს,ტირის,იქნევს ფეხებს
    ü  მოსწავლე ტირის გაბმულად,გაუთავებლად




             სამიზნე ქცევა

  ü  მ         მოსწავლე   საგაკვეთილო პროცესის დროს,ნებართვის გარეშე დადის კლასში.

მეორე საფეხური: სასურველი ქცევის განსაზღვრა

მოსწავლე ჩართულია საკლასო აქტივობაში თანაკლასელებთან ერთად.



მესამე საფეხური:არასასურველი ქცევის გაზომვა


  ü  მოსწავლის ქცევაზე დაკვირვებას ვაწარმოებდი  ოთხი დღის განმავლობაში,4 სხვადასხვა გაკვეთილზე(სულ დავაკვირდი 12 გაკვეთილს)
  ü  არასასურველი ქცევა გამოვლინდა ყველა  გაკვეთილზე.
  ü   ყველაზე მეტად  არასასურველი ქცევა გამოვლინდა( ერთი გაკვეთილის განმავლობაში) მათემატიკის გაკვეთილზე 11 –ჯერ.
ყველაზე ნაკლებად ხელოვნების გაკვეთილზე ორჯერ.
  ü  დაკვირვების ოთხივე დღეს  გამოვლინდა, რომ ქართულის და ხელოვნების გაკვეთილზე ქცევა ვლინდება დაწყებიდან 10 წთ ის შემდეგ  და გრძელდება 20–25 წამი. (იხ.ცხრილები)
  ü  მატემატიკის,ბუნების გაკვეთილებზე ქცევის გამოვლენა იწყება გაკვეთილის დაწყებიდან  ხუთი წუთის შემდეგ.ქცევის გამოვლენის სიხშირე გაცილებით მაღალია ვიდრე ქართულის და ბუნების გაკვეთილზე და ქცევა გრძელდება 1–2 წთ.(იხ.ცხრილები)
  ü   წარმოვადგინე საფუძვლის მონაცემები
  ü  სამიზნე ქცევის კოდი არის @




ქცევაზე  დაკვირვების I დღე–ორშაბათი
გაკვეთილზე არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირის
       ცხრილი #1
ქართულის გაკვეთილი-საფუძველი
მონაკვეთი
1
2
3
4
5
6
7
დრო
9:05
9:10
9:15
9:20
9:25
9:30
9:35
სიხშირე


@
@@@
@@
@@


@ აღნიშნავს არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირეს




ცხრილი #2
მათემატიკის  გაკვეთილი-საფუძველი

მონაკვეთი
1
2
3
4
5
6
7
დრო
9:55
10:00
10:05
10:10
10:15
10:20
10:25
სიხშირე

@
@@
@@
@



@ აღნიშნავს არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირეს


ცხრილი #3
ხელოვნების  გაკვეთილი-საფუძველი

მონაკვეთი
1
2
3
4
5
6
7
დრო
9:55
10:00
10:05
10:10
10:15
10:20
10:25
სიხშირე


@
@@
@
@


@ აღნიშნავს არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირეს

ცხრილი #4
ბუნების  გაკვეთილი-საფუძველი

მონაკვეთი
1
2
3
4
5
6
7
დრო
9:55
10:00
10:05
10:10
10:15
10:20
10:25
სიხშირე


@
@@
@
@


@ აღნიშნავს არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირეს


ქცევაზე დაკვირვების II დღე–სამშაბათი

      ცხრილი #1
მათემატიკის  გაკვეთილი-საფუძველი

მონაკვეთი
1
2
3
4
5
6
7
დრო
9:05
9:10
9:15
9:20
9:25
9:30
9:35
სიხშირე

@
@

@@
@


@ აღნიშნავს არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირეს
                  ცხრილი #2
ქართულის გაკვეთილი-საფუძველი   

მონაკვეთი
1
2
3
4
5
6
7
დრო
9:45
9:50
9:55
10:00
10:05
10:10
10:15
სიხშირე


@
@@
@@@
@


@ აღნიშნავს არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირეს


ცხრილი #3
ხელოვნების გაკვეთილი-საფუძველი

მონაკვეთი
1
2
3
4
5
6
7
დრო
10:25
10:30
10:35
10:40
10:45
10:50
10:55
სიხშირე


@
@
@@
@


@ აღნიშნავს არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირეს

    ცხრილი #4
ბუნების  გაკვეთილი-საფუძველი

მონაკვეთი
1
2
3
4
5
6
7
დრო
11:55
12:00
12:05
12:10
12:15
12:20
12:25
სიხშირე

@@
@

@@



@ აღნიშნავს არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირეს



ქცევაზე დაკვირვების III დღე–ოთხშაბათი
                   ცხრილი #1
ქართულის გაკვეთილი-საფუძველი

მონაკვეთი
1
2
3
4
5
6
7
დრო
9:05
9:10
9:15
9:20
9:25
9:30
10:35
სიხშირე


@@
@@@
@@
@@@


@ აღნიშნავს არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირე
             ცხრილი #2
ხელოვნების გაკვეთილი-საფუძველი

მონაკვეთი
1
2
3
4
5
6
7
დრო
9:45
9:50
9:55
10:00
10:05
10:10
10:15
სიხშირე


@

@



@ აღნიშნავს არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირეს


                ცხრილი #3
მათემატიკის გაკვეთილი-საფუძველი

მონაკვეთი
1
2
3
4
5
6
7
დრო
10:25
10:30
10:35
10:40
10:45
10:50
10:55
სიხშირე

@
@@@
@@@
@@



@ აღნიშნავს არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირეს



                 ცხრილი #4
ბუნების გაკვეთილი-საფუძველი

მონაკვეთი
1
2
3
4
5
6
7
დრო
11:15
11:20
11:25
11:30
11:35
11:40
11:45
სიხშირე

@
@

@@
@@


@ აღნიშნავს არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირეს











ქცევაზე   დაკვირვების IV დღე–– პარასკევი
            
      ცხრილი #1
ხელოვნების გაკვეთილი-საფუძველი

მონაკვეთი
1
2
3
4
5
6
7
დრო
9:05
9:10
9:15
9:20
9:25
9:30
9:35
სიხშირე


@
@@
@
@

@ აღნიშნავს არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირეს


                ცხრილი #2
მათემატიკის გაკვეთილი-საფუძველი


მონაკვეთი
1
2
3
4
5
6
7
დრო
9:45
9:50
9:55
10:00
10:05
10:10
10:15
სიხშირე

@@@
@@
@
@
@@@@

@ აღნიშნავს არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირეს


               ცხრილი #3
ბუნების გაკვეთილი-საფუძველი


მონაკვეთი
1
2
3
4
5
6
7
დრო
9:55
10:00
10:05
10:10
10:15
10:20
10:25
სიხშირე

@@
@

@
@

@ აღნიშნავს არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირეს


               ცხრილი #4
ქართულის გაკვეთილი-საფუძველი


მონაკვეთი
1
2
3
4
5
6
7
დრო
9:55
10:00
10:05
10:10
10:15
10:20
10:25
სიხშირე


@@
@@
@



@ აღნიშნავს არასასურველი ქცევის გამოვლენის სიხშირეს
    მოსწავლის,  საგაკვეთილო პროცესის დროს ნებართვის გარეშე  კლასში სიარულის
საერთო სიხშირის გრაფიკი დღეებისა და გაკვეთილების მიხედვით  (საფუძველი)











მეოთხე საფეხური: ქცევის კონტექსტი

ABC

საგანი
წინაპირობა
ქცევა
შედეგი
ქართული
მასწავლებელმა  უთხრა: მაჩვენე საშინაო დავალება




მასწავლებელი ჯგუფებად ანაწილებს კლასს

მოსწავლე დგება და დადის უნებართვოდ გაკვეთილზე.



მოსწავლე დგება და იწყებს სიარულს.
მასწავლებელმა ხმაღლა მისცა შენიშვნა,მოსწავლე დაჯდა და თავი დადო მერხზე.


ჯგუფის წევრები უთავისუფლებენ
ადგილს მოსწავლეს,იგი ჯდება მისთვის განკუთვნილ ადგილზე.


მათემატიკა
მასწავლებელმა უთხრა ბავშვებს მოემზადეთ საკლასო სამუშაოსთვის.








მასწავლებელი  კლასს აკეთებინებს აქტივობას მოსწავლე არ არის ჩართული.

მოსწავლე დადის უნებართვოდ გაკვეთილზე.









მოსწავლე დგება და იწყებს კლასში სიარულს.
მასწავლებელი მაშინვე უთითებს მოსწავლეს ადგილისკენ და ხმამაღლა ეუბნება: ,,დაიკავე შენი ადგილი“მოსწავლე აგრძელებს სიარულს არ ემორჩილება მასწავლებლის ინსტრუქციას.

მასწავლებელი სწაფად მიდის მასთან ხელს კიდებს მკლავზე და მიჰყავს მის ადგილზე.

ხელოვნება
მასწავლებელი ასწავლის ხაზების გავლებას,გაფერადებას




მოსწავლე ამთავრებს დამოუკიდებელ სამუშაოს(გაფერადებას)

მოსწავლე დგება და დადის გაკვეთილზე.




მოსწავლე იწყებს აქეთ–იქით სიარულს კლასში.
მასწავლებელი მოსწავლეს რთავს სხვა ბავშვებთან ერთად ჯგუფურ აქტივობაში.


მასწავლებელი აძლევს შენიშვნას და აბრუნებს თავის ადგილზე.
ბუნება
მასწავლებელი ხმამაღლა კითხულობს პარაგრაფს სახელმძღვანელოდან.




მასწავლებელი შეკითხვებს აძლევს კლასს უცხო ტექსტის გარშემო

მოსწავლე დგება და დადის უნებართვოდ.





მოსწავლე იწყებს სიარულს კლასში.
მასწავლებელი მიუთითებს სკამზე და ხმამაღლა ეუბნება ,,დაჯექი შენ ადგილზე!“მოსწავლე ჯდება მერხთან.


მასწავლებელი მიდის მოსწვლესთან,
მკლავზე ხელს ადებს აჯენს თავის
 ადგილზე.


1.როდის, რა პირობებში ვლინდება არასასურველი ქცევა?
                        ქცევა ვლინდება მაშინ როცა:
             ü  მოსწავლე არ არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში
             ü  მას არ აინტერესებს ის აქტივობა რომელსაც კლასი ასრულებს
             ü  არ აქვს მიცემული ინდივიდუალური სამუშაო მისი შესაძლებლობების გათვალისწინებით

2. როდის, რა პირობებში არ ვლინდება არასასურველი ქცევა?
არასასურველი ქცევა არ ვლინდება მასინ როცა:
             ü  მოსწავლე ჩართულია აქტივობაში თანაკლასელებთან ერთად
             ü  მოსწავლე ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში
             ü  ასრულებს მისთვის საინტერესო სამუშაოს
             ü  აქვს მასწავლებლის მხარდაჭერა
3.    რა მოვლენები უსწრებს უშუალოდ მას წინ?
                       არასასურველ ქცევას წინ უსწრებს:
             ü  მასწავლებელი უთხრა: მაჩვენე საშინაო დავალება
             ü  მასწავლებელი ჯგუფებად ანაწილებს კლასს
             ü  მასწავლებელმა უთხრა ბავშვებს მოემზადეთ საკლასო სამუშაოსთვის.
             ü  მასწავლებელი  კლასს აკეთებინებს აქტივობას მოსწავლე არ არის ჩართული.
             ü  კლასი აკეთებს ახალი მასალის შესაბამის დავალებას.
             ü  მასწავლებელი ამოწმებს კლასის მიერ შესრულებულ დავალებას.
             ü  მასწავლებელი ასწავლის ხაზების გავლებას,გაფერადებას
             ü  მოსწავლე ამთავრებს დამოუკიდებელ სამუშაოს(გაფერადებას)

4.    არასასურველი ქცევა წინ უსწრებს რაიმე ქცევას თუ მასთან ერთად ვლინდება? (მაგ: დავალებაზე მუშაობისას)?
არასაურველი ქცევა ზოგჯერ ვლინდება მაშინ,როცა მოსწავლე დადის კლასში და თან იღებს სხვის ნივთებს.

5.    რა  ფაქტორები შეიძლება ახდენდნენ გავლენას ქცევის გამოწვევაზე ან მის
შენარჩუნებაზე?

შემანარჩუნებელი ფაქტორები:
          ü  მოსწავლისათვის დავალება  რთულად გასაგები და მოსაწყენია.
          ü  მასწავლებელი მას სთხოვს ისეთი სამუსაოს შესრულებას რაც მისთვის უინტერესოა
          ü  მას არ აქვს დავალება მიცემული და უსაქმოდაა
          ü  მოსწავლისათვის უინტერესო აქტივობები
          ü  მოსწავლე არ არის ჩართული საკლასო აქტივობაში თანაკლასელებთან ერთად

       მაპროვოცირებელი ფაქტორები:
        ü  მასწავლებელი უთხრა: მაჩვენე საშინაო დავალება
        ü  მასწავლებელი ჯგუფებად ანაწილებს კლასს
        ü  მასწავლებელმა უთხრა ბავშვებს მოემზადეთ საკლასო სამუშაოსთვის.
        ü  მასწავლებელი  კლასს აკეთებინებს აქტივობას მოსწავლე არ არის ჩართული.
        ü  კლასი აკეთებს ახალი მასალის შესაბამის დავალებას.
        ü  მასწავლებელი ამოწმებს კლასის მიერ შესრულებულ დავალებას.
        ü  მასწავლებელი ასწავლის ხაზების გავლებას,გაფერადებას
        ü  მოსწავლე ამთავრებს დამოუკიდებელ სამუშაოს(გაფერადებას)

         დამბლოკავი ფაქტორები:
        ü  მოსწავლის ჩართვა საკლასო აქტივობაში

მეხუთე საფეხური: ქცევის ფუნქცია
რა მოთხოვნილების დაკმაყოფილებას ემსახურება ქცევა?
        ü  თავის  არიდება
        ü  მოსწავლე ცდილობს თავი აარიდოს კლასში არასასურველ დავალებას და აქტივობას.


მეექვსე საფეხური: განმამტკიცებლის შერჩევა

სოციალური: შექება სიტყვიერად „ყოჩაღ“
განმამტკიცებლის მიღების ფორმა:უშუალო
აღწერა: სასურველი ქცევის გამოვლენისთანავე მასწავლებელი მოსწავლეს შეაქებს სიტყვიერად „ყოჩაღ“
გადაცვლადი: სტიკერი ფეხბურთის გამოსახულებით.
განმამტკიცებლის მიღების ფორმა: გადავადებული
აღწერა: ყოველი გაკვეტილის ბოლოს,მასწავლებელი მოსწავლეს გაკვეთილის განმავლობაში გამოვლენილი სასურველი ქცევისათვის რვეულში უკრავს ერთ ცალ სტიკერს ფეხბურთის გამოსახულებით.
აქტივობითი: ბუკში მუშაობა
განმამტკიცებლის მიღების ფორმა: გადავადებული,გადაცვლითი
            აღწერა:  თუ მოსწავლე ორშაბათიდან ხუთშაბათის  ჩათვლით მოაგროვებს  ათ  ცალ სტიკერს ფეხბურთის გამოსახულებით (რომელსაც მასწავლებელი ჩაუკრავს რვეულში,გაკვეთილებზე გამოვლენილი სასურველი ქცევის გამო),მოსწავლეს ეძლევა პარასკევ დღეს აქტივობითი განმამტკიცებელი ბუკი. ერთ გაკვეთილზე  რვეულის ნაცვლად საკლასო აქტივობებს შეასრულებს ბუკში. (ორი კვირის განმავლობაში)

მეშვიდე საფეხური: არასასურველი ქცევის ჩაქრობის სტრატეგია

პრვენციის გეგმა
კონსულტირება საგნის მასწავლებელთან
        ü  სპეც. მასწავლებელმა მისცა რცევა საგნის მასწავლებლებს,რომ არ გამოიყენონ მოსწავლის მიმართ მკაცრი და აგრესიის შემცველი,შეურაცხმყოფელი სიტყვები.
        ü  რადგან მოსწავლე გადაადგილდება დაუკითხავად,გაკვეთილზე უყვარს მოძრაობა მასწავლებელი მას სთოვს დაარიგოს ან შეაგროვოს რვეულები,ზოგჯერ სთხოვს დაფის გასუფთავებას ან დახმარებას ფორმატის, ილუსტრაციის ან რომელიმე თვალსაჩინოების გაკვრაში.
        ü  მოსწავლეს მიეცეს მოკლე ინსტრუქცია, რამოდენიმეჯერ გამეორებით.
        ü  მასწავლებელს მოსწავლისათვის მომზადებული აქვს გაკვეთილზე დავალება მისი შესაძლებლობების შესაბამისი.
        ü  მასწავლებელმა გამოიყენოს გაკვეთილზე სახალისო აქტივობები,ილუსტრაციები,ინტერნეტ რესურსები რათა დააინტერესოს მოსწავლე.
        ü  ყველა მასწავლებელს აქვს ადაპტირებული გაკვეთილის გეგმა სადაც მოსწავლე სამივე ფაზაში იქნება ჩართული.





ინტერვენციის გეგმა

კლასის მართვა და ქცევის წესები
        ü  მოსწავლე გაკვეთილზე,ხელის აწევით იღებს ნებართვას გდასაადგილებლად და ასრულებს მასწავლებლის ინსტრუქციას.
        ü  ერთვება საგაკვეტილო აქტივობებში და მონაწილეობს ჯგუფურ მუშაობაში.

შენიშვნა
        ü  მასწავლებელი მოსწავლეს არსასურველი ქცევის გამოვლენისთანავე ეუბნება: „დაბრუნდი მერხთან გაკვეთილზე უნებარტვოდ სიარული არ შეიძლება“

                        დადებითი განმამტკიცებელი

        ü  მოსწავლის მიერ  არასასურველი ქცევის განხორციელებისას, მასწავლებელს  აქცენტი გადააქვს  სხვა მის მიერ  განხორციელებულ  სასურველ ქცევაზე და გამოიყენებს  წახალისებას,მასწავლებელი იყენებს სოციალურ განმამტკიცებელს სიტყვიერ შექებას „ყოჩაღ“.რასაც აწყვილებს გადაცვლად განმამტკიცებელ სტიკერთან.სასურველი ქცევის გამოვლების შემდეგ ერთ ცალ ფეხბირთის სტიკერს ჩაუკრავს რვეულში.
        ü  თუ მოსწავლე კვირის განმავლობაში  გამოავლენს სასურველ ქცევას მას კვირის  ბოლოს ერთ გაკვეთილზე საშუალება ეძლევა რვეულის ნაცვლად იმუშაოს ბუკში.

                      დაგეგმილი იგნორირება
        ü  დაგეგმილი იგნორირება–მასწავლებელი მოსწავლეს არასასურველი ქცევის გამოვლენის ყოველ მესამე ჯერზე, უკეთებს დაგეგმილ იგნორირებას.








მერვე საფეხური: განმამტკიცებლის

             რაოდენობრივი ცვლილება

        ü  სოციალურ განმამტკიცებელს „ყოჩაღ“ ყოველი სასურველი ქცევის გამოვლენის შემდეგ  აღარ   ვეუბნებით და ვეუბნებით ,გაკვეთილის ბოლოს.
        ü  გადაცვლადი განმამტკიცებელის სტიკერის მიცემას ვამცირებთ, ყოველი გაკვეთილის ბოლოს ნაცვლად ვაძლევთ,დღის ბოლოს (დღის განმავლობაში გამოვლენილი სასურველი ქცევის გამო)

              თვისობრივი განმამტკიცებელი
             
        ü  ორი კვირის შემდეგ ვაცლით აქტივობით განმამტკიცებელს „ბუკში მუშაობას“ და ვტოვებთ სოციალურ განმამტკიცებელ სიტყვიერ შექებას „ყოჩაღ“ და გადაცვლად განმამტკიცებელს სტიკერს „ფეხბურთის გამოსახულებით“ (ორი კვირა)ჯკჯგგგგ
        ü   ორი კვირის შემდეგ ვაცლით გადცვლად განმამტკიცებელს სტიკერს „ფეხბურთის გამოსახულებით“ და ვტოვებთ მხოლოდ სოციალურ განმამტკიცებელს სიტყვიერ შექებას „ყოჩაღ“

  

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

ადაპტირებული გაკვეთილი